fredag 23 maj 2014

Möt vår koreograf Louice Persson!


Jag har alltid drömt om att stå på scen och uppträda inför stor publik, ända sedan jag var liten när jag brukade dansa och mima tillsammans med mina kompisar så fort det fanns tillfälle till det. 

Min första danskurs ägde rum i en liten bygdegård nära mitt familjehem i utkanten av Örebro när jag var 11 år och då var det mest pardans som provades på. Efter jag sett mina föräldrar dansa bugg ville jag också prova stilen, vilket jag dansade i ungefär två år i tävlingsgrupp (utan att faktiskt tävla). Därefter följde hiphop vilket blev en storfavorit hos mig!

När det var dags att välja gymnasium kände jag att jag ville lära mig mer inom dans, så därför blev det att söka mig till Dansestet-programmet. Det är där min balett, jazz och moderna dans tog form. Det var lite som att kliva in i en annan värld och jag älskade det! Under mina år som estet växte min kärlek till dansen och det fick mig att leta upp massor av danslinjer jag kunde söka till efter jag slutat skolan. Och jag sökte en hel del! 

Jag valde att flytta till Stockholm hösten 2012 och börja på dansskolan House Of Shapes där jag nu studerar och har nosat på stilar som hiphop, balett, jazz, breaking, house, popping, waacking, modernt och ragga vilket är jätteroligt!
Samma höst började jag även undervisa på BLISS DANCE ACADEMY! 
Som lärare på Bliss och Funkykidz har jag lärt mig mycket om jobbet som dansinstruktör. Speciellt hur roligt det är att se utveckling och glädje hos sina elever. =)  
Under höstterminen 2013 debuterade jag som koreograf i Blissteamet och det kändes såklart väldigt spännande. 
Jag hoppas kunna inspirera i mitt dansande. Sprida mycket känsla och glädje. Och så länge jag tycker det är kul ska jag fortsätta med det!

“Dance first. Think later. It's the natural order.”


Kram
Louice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar